Hej! Är du gift? Perfekt!

När vi ändå är inne på ämnet internetdating…Fick precis nys om sidan ”VictoriaMilan” och är nu upprörd! Klart det finns en massa sjuka saker på nätet, allt finns på nätet. Men  jag blir ändå chockad över att det finns datingsidor speciellt inriktade på otrohetsaffärer för gifta par eller sambor. Vem kommer på en sådan idé? Och vem f*n vill stå bakom den? Jag förstår att det inte alltid fungerar att leva med någon hela livet. Det finns en anledning till att andelen äktenskap som slutar i skilsmässa är relativt hög. Live happily ever after är nog lite av en fantasi, även om det faktiskt är så för vissa. Men jag vill ändå tro att om man tar det stora steget och gifter sig så älskar man varandra. Även om man senare slutar vara kär i personen i fråga så måste väl ändå något band finnas kvar? Vad får en att vilja såra någon så? Jag säger inte att otrohet inte är vanligt, och att det säkert kan finnas situationer som blir fel, att det ibland bara ”blir så”(jag vill inte på något sätt rättfärdiga någon form av otrohet, jag säger bara att alla gör vi fel ibland). Men att metodiskt planera och gå med i en site speciellt avsedd för just detta, det tycker jag bara är sjukt och grymt.

Så där, lite helgilska är ju alltid trevligt!

Någon som håller med mig? Eller tycker ni kanske att ”VictoriaMilan” är en toppenidé?

Detta inlägg publicerades i Vardag. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar